 |
Última actualització:
|
Benvingut a l'institut Milà i Fontanals |
Des de l'equip directiu volem donar-vos la benvinguda a l'institut Milà i Fontanals d'Igualada i mostrar-vos el nostre compromís per tal que s'assoleixin les vostres expectatives personals i professionals. Per aconseguir-ho, el centre disposa d'un equip de professors especialistes, d'unes instal·lacions modernes i de la col·laboració d'un gran nombre d'empreses de diferents sectors.
|
El Milà i Fontanals és un centre de formació professional que s'adequa constantment a les necessitats de l'entorn social i laboral. Actualment, la nostra línia de treball pretén fomentar en l'alumnat l'esperit unnovador i emprenedor i la cultura de l'esforç i la responsabilitat. |
|
En aquesta trajectòria formativa que inicies trobaràs el recolzament de professors i de tutors que et guiaran en tot moment en l'itinerari formatiu més adient segons el teu perfil i les teves expectatives. El centre t'oferirà tots els recursos necessaris, però recorda que l'últim responsable de la teva formació ets tu mateix/a. Esperem compartir amb tu la il·lusió i el compromís per aconseguir que s'assoleixin amb èxit les teves metes personals i professionals.
Salutacions i....
Endavant |
|
|
|
 |
Projecte Educatiu de Centre |
L'IES SEP Milà i Fontanals és un centre
educatiu públic de la Generalitat de Catalunya on s'imparteixen
batxillerat i ensenyaments professionals que:
|
1r.- |
Vetlla per impulsar una formació que satisfaci
les demandes professionals dels diferents sectors de la indústria
i serveis |
|
2n.- |
Orienta i forma als seus alumnes per facilitar l’accés
al món laboral i acadèmic. |
|
3r.- |
Es proposa completar la formació dels seus alumnes en els
millors centres de treball amb l'objectiu d'assolir l'èxit
en la inserció social i laboral. |
|
4t. |
Fomenta un esperit crític en els seus alumnes capacitant-los
en prendre decisions i amb voluntat d’aportar, a la societat
que l’envolta, amb actitud responsable i respectuosa els coneixements
adquirits. |
|
5è.- |
Transmet els ensenyaments a partir dels valors bàsics d’una
societat democràtica i plural, potenciant la participació
de la comunitat |
|
6è.- |
Vol que l’alumnat es senti satisfet dels seus aprenentatges
i es predisposi a adquirir-ne de nous des de la formació continuada |
|
7è.- |
Estimula el treball en equip de tots els professors del centre,
fomentant la participació activa de tota la comunitat escolar
per tal de copsar mancances dels diferents col·lectius i vetllar
per superar-los entre tots. |
|
8è.- |
Té com a voluntat incorporar les noves tecnologies a la formació
i gestió del centre. |
|
9è.- |
Treballa per consolidar-se com a centre de referència a l’Anoia
i les comarques que l’envolten |
|
|
|
 |
Presentació PowerPoint |
Des d'aqui et pots descarregar-te una petita aplicació (900 KBytes), que en unes poques diapositives presenta una imatge del centre, famílies professionals, estudis, convalidacions, reconeixements, etc. |
|
|
|
Instal·lacions |
L'Institut Milà i Fontanals està
situat a l'avinguda Emili Vallès 4 d'Igualada, en la zona escolar
de l'oest de la ciutat, l'edifici de tres plantes té una extensió
d'unes 2 Ha de superfície aproximadament i entre altres equipament
disposa de: accés per a persones amb disminució
física, dos ascensors, zona verda, pistes esportives,
servei de reprografia per a alumnes i professors, sala d'estudi, etc.
|
Pel que fa a aules, i espais d'ús general l'Institut disposa de: |
|
7 aules d'us general petites (24 alumnes)
18 aules d'us general grans (35 alumnes)
1 aula d'audiovisuals
2 aules d'informàtica d'us general
1 aula d'idiomes
1 Gimnàs/sala d'actes
3 aules de sanitat
|
|
Tallers específics per a les famílies professionals de: |
|
Administració i gestió
Comerç i màrqueting
Edificació i obra civil
Electricitat i electrònica
Informàtica i comunicacions
Instal·lació i manteniment
Química
Sanitat
Serveis socioculturals i a la comunitat
Transport i manteniment de vehicles
|
|
|
|
|
Alumnes, grups i professors
dels darrers cursos |
Curs |
Professors |
Alumnes |
FP1 |
FP2 |
ESO |
PQPI |
PPAS |
BTX |
CFM |
CFS |
Grups |
1995-1996 |
89 |
1106 |
2 |
21 |
9 |
-- |
-- |
-- |
2 |
1 |
35 |
1996-1997 |
80 |
906 |
-- |
15 |
9 |
-- |
-- |
2 |
4 |
2 |
32 |
1997-1998 |
89 |
801 |
-- |
7 |
9 |
-- |
-- |
3 |
11 |
6 |
36 |
1998-1999 |
78 |
778 |
-- |
5 |
3 |
-- |
-- |
2 |
10 |
12 |
32 |
1999-2000 |
77 |
645 |
-- |
-- |
1 |
-- |
-- |
2 |
11 |
15 |
29 |
2000-2001 |
71 |
783 |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
3 |
13 |
16 |
32 |
2001-2002 |
72 |
888 |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
3 |
14 |
19 |
36 |
2002-2003 |
77 |
980 |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
3 |
14 |
18 |
35 |
2003-2004 |
86 |
1012 |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
4 |
15 |
20 |
39 |
2004-2005 |
97 |
1109 |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
4 |
18 |
24 |
46 |
2005-2006 |
109 |
1133 |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
4 |
18 |
25 |
47 |
2006-2007 |
108 |
1176 |
-- |
-- |
-- |
-- |
1 |
4 |
18 |
25 |
48 |
2007-2008 |
121 |
1218 |
-- |
-- |
-- |
-- |
1 |
4 |
19 |
26 |
50 |
2008-2009 |
122 |
1325 |
-- |
-- |
-- |
-- |
1 |
4 |
21 |
27 |
53 |
2009-2010 |
121 |
1352 |
-- |
-- |
-- |
-- |
1 |
4 |
22 |
27 |
54 |
2010-2011 |
111 |
1400 |
-- |
-- |
-- |
1 |
1 |
3 |
24 |
26 |
55 |
2011-2012 |
105 |
1349 |
-- |
-- |
-- |
2 |
1 |
4 |
24 |
25 |
56 |
2012-2013 |
105 |
1400 |
-- |
-- |
-- |
2 |
1(CAS) |
4 |
24 |
25 |
56 |
2013-2014 |
103 |
1425 |
-- |
-- |
-- |
2 |
1(CAS) |
4 |
24 |
26 |
55 |
2014-2015 |
106 |
1415 |
-- |
-- |
-- |
2 |
1(CAS) |
2 |
24 |
27 |
56 |
2015-2016 |
109 |
1448 |
-- |
-- |
-- |
2 |
1(CAS) |
2 |
24 |
25 |
54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Història |
L'Institut Milà i Fontanals va
començar a funcionar el curs 1975-76 com una secció
estatal depenent de l'Institut politècnic de Terrassa. Inicialment
va començar les seves activitats en uns locals provisionals
cedits per l'Ajuntament d'Igualada al carrer Milà i Fontanals,
en annexos a l'escorxador municipal.
Com en la majoria d'escoles de nova creació,
la dotació de recursos de que es disposava tant humans com
materials en els primers cursos, era molt minsa accentuant la situació
de precarietat, aquests aspectes i d'altres més normals derivats
de l'inici de les activitats dificultaven enormement el funcionament
del centre.
Durant el primer curs de funcionament hi va haver moltes
irregularitats, en part, per la manca de material, mobiliari i instal·lacions,
les queixes d'alumnes, pares i professors varen provocar al final
del primer curs un canvi en la persona del director. El segon any
va entrar en l'escola un nou equip de professors que va adoptar
la direcció col·legiada, es va organitzar un fons
comú salarial entre tots els professors del centre i l'òrgan
de gestió era, la reunió setmanal de tots els professors.
Aquesta línia de direcció s'intentà
de prolongar els anys següents; però el fort increment
de professorat, els diferents graus d'experiència i la diversitat
d'objectius personals, desmentien la teòrica igualtat en
la responsabilitat i la participació.
En el curs 1979-80 es va estructurar un sistema de
comissions pels diferents aspectes de la gestió, coordinades
per una comissió permanent. L'adscripció a una comissió
era obligatòria i els delegats a la comissió permanent
eren rotatius. A mig curs calgué acceptar la realitat dels
diferents nivells de reesponsabilitat en la pràctica, i també,
la diversitat de parers que els fets i les actituds anaven assignant
a cadascú. La permanent, oberta a tothom, va exercir en les
seves reunions la direcció del centre, amb una participació
aproximada d'un terç del professorat.
En el curs 1980-81 la gestió de l'escola es
realitzava per mitjà d'una comissió permanent formada
per nou persones: Director, Cap d'estudis de matí i de tarda,
Secretari, Caps de departament (lletres, ciències i tecnologia),
Responsable de relacions amb l'Associació de pares i Responsable
d'activitats extraescolars. Tots els càrrecs van ser escollits
democraticament, tret dels dos darrers que ho eren en funció
del seu càrrec. Aquesta sessió permanent es reunia
en sessió setmanal oberta o tancada alternativament. |
En la taula següent s'ofereix un breu historial
de l'escola amb aquells cursos dels quals s'ha trobat in formació: |
|
Categoria |
Secció estatal de FP depenent de l'Institut
Politècnic de Terrassa |
nº d'alumnes |
60 |
Especialitats |
Electrònica FP1 |
nº de professors |
3 |
Locals |
Cedits per l'Ajuntament d'Igualada en annexos a l'escorxador
municipal |
Dotacions de material |
Mobiliari i res de tallers |
PAS |
Cap administratiu, 1 subaltern, 1 personal de neteja subvencionats
per l'Ajuntament |
Experiències pedagògiques
realitzades |
Cap, a finals de curs, alumnes, pares i professors, no tots,
volen canviar la direcció i aconseguir l'entrada d'un
equip de professors |
Associació de pares |
No estava creada |
|
|
Categoria |
Secció estatal de FP depenent de l'Institut
Politècnic de Terrassa |
nº d'alumnes |
119 |
Especialitats |
Electrònica FP1 i tèxtil FP1 |
nº de professors |
7 (4 professors i 3 mestres de taller) |
Locals |
Cedits per l'Ajuntament d'Igualada |
Dotacions de material |
Mòdul d'electrònica i res de tèxtil |
PAS |
Cap administratiu, 1 subaltern, 1 personal de neteja subvencionats
per l'Ajuntament |
Experiències pedagògiques
realitzades |
Fons comú amb tot el personal de l'escola, tant docent
com no docent. Decisions assamblearies setmanals |
Associació de pares |
Es va crear. Va tenir incidències en molts aspectes
de l'escola, tant respecte de l'Ajuntament com del Ministerio
de Educación i Ciencia. |
|
|
Categoria |
Secció estatal de FP depenent de Cornellà |
nº d'alumnes |
224 |
Especialitats |
Electrònica FP1 Automoció FP1 i Secretariat
FP1 |
nº de professors |
12 (7 professors i 5 mestres de taller) |
Locals |
Cedits per l'Ajuntament d'Igualada, es fa l'ampliació
de 1 taller, 1 aula i 2 despatxos per l'administració. |
Dotacions de material |
Mòdul d'automoció i secretariat |
PAS |
Cap administratiu, 1 subaltern, 1 personal de neteja subvencionats
per l'Ajuntament |
Experiències pedagògiques
realitzades |
Sistema d'activitats extraescolar, dues hores setmnanals,
es crea una revista escolar. |
Associació de pares |
Es legalitza. Fa gestions a Barcelona i a Madrid per obtenir
ser centre independent, així com a noves especialitats. |
|
|
Categoria |
Centre estatal de FP |
nº d'alumnes |
458 |
Especialitats |
Electrònica FP1 i FP2, Automoció FP1 i Secretariat
FP1 |
nº de professors |
23 (14 professors i 9 mestres de taller) |
Locals |
Ampliació de 4 aules cedides per l'Ajuntament (antigues
casernes de la Guardia Civil) |
Dotacions de material |
Laboratori, aula de lletres i mobiliari |
PAS |
1 administratiu, 1 subaltern, subvencionats pel MEC, 1 personal
de neteja subvencionats per l'Ajuntament |
Experiències pedagògiques
realitzades |
Curs preparatori per alumnes problemàtics. Fons comú. |
Associació de pares |
La participació va ser poca i només quan se
li va demanar. |
|
|
Categoria |
Centre estatal de FP |
nº d'alumnes |
515 |
Especialitats |
Electrònica FP1 i FP2, Automoció FP1 i FP2,
Secretariat FP1 i FP2, Sanitària FP1 i Delineació
FP1 |
nº de professors |
32 (3 professors numeraris) |
Locals |
Ampliació de 6 aules cedides per l'Ajuntament . |
Dotacions de material |
Mòdul delineació i mobiliari |
PAS |
1 administratiu, 1 subaltern, subvencionats pel MEC, 1 personal
de neteja subvencionats per l'Ajuntament |
Experiències pedagògiques
realitzades |
Treball teòric i pràctic realitzat per 1r de
FP1 sobre l'estudi complert de la comarca, amb la coordinació
de les àrees de Ciències, Lletres i Tecnologia. |
Associació de pares |
Renovació de la junta. La participació va ser
poca i només quan se li va demanar. |
|
|
Categoria |
Institut de FP 1r i 2n grau Milà i Fontanals |
nº d'alumnes |
707 |
Especialitats |
Electrònica FP1 i FP2, Automoció FP1 i FP2,
Secretariat FP1 i FP2, Sanitària FP1 i Delineació
FP1 |
nº de professors |
38 |
Locals |
2 barracons, ampliació realitzada per l'Ajuntament
. |
Dotacions de material |
No s'ha rebut res de material |
PAS |
2 administratius, 2 subalterns, subvencionats pel MEC, 1 personal
de neteja subvencionats per l'Ajuntament. A l'actual curs el
MEC subvenciona una empresa privada per fer la neteja de l'edifici
un cop a la setmana. |
Experiències pedagògiques
realitzades |
Continuació del curs anterior |
Associació de pares |
Crea una biblioteca escolar i classses de Català pels
pares. |
|
|
Categoria |
Institut de formació professional Milà
i Fontanals |
nº d'alumnes |
|
Especialitats |
Electrònica FP1 i FP2 |
Automoció FP1 i FP2 |
Secretariat FP1 i FP2 |
Sanitària FP1 i FP2 |
Delineació Fp1 i FP2 |
|
nº de professors |
53 |
Locals |
Inaguració del nou edifici situat en l'avinguda Emili
Vallés amb capacitat per a 840 alumnes |
|
|
Implantació avançada de la reforma LOGSE. És comencen a fer uns cicles formatius de la nova FP i també el segon nivell d'ESO. El curs 1994-95 el centre arriba a un màxim de 1250 alumnes. |
|
|
Implantació definitiva de la LOGSE. Fins a l'any 2000 es faran promocions terminals de l'antic ensenyament, i desapareix del centre la ESO. S'obre un IES a Montbui, que absorbeix, conjuntament amb els de Vilanova del Camí, gran part de l'alumnat que antigament havia vingut al nostre centre. |
|
|
Es produeixen una sèrie de fets que determinaran fortament el perfil educatiu i professionalitzador del centre: Totes les famílies professionals de l'IES Joan Mercader venen al centre (Química, informàtica i Manteniment), desapareix l'ESO (tot l'ensenyament ofertat és postobligatòri), el centre adquireix categoria d'IES SEP (a Catalunya només n'hi ha tretze), es fan nombroses obres d'adaptació d'espais (multiplicació de tallers, espais, etc.) i al mateix temps creix d'una forma molt notable la diversitat i qualitat de l'oferta educativa. |
|
|
Certificació ISO en qualitat |
|
|
El centre ha patit una transformació arquitectònica enorme, fruit d'unes obres d'ampliació per adaptar-se a la nova realitat. Actualment compta amb més de 1400 alumnes en torns de matí i tarda.
Dintre l'enorme ventall formatiu del centre trobem batxillerats, 25 cicles formatius (grau mitjà i superior), cursos ocupacionals, programa Qualifica't, Acredita't, POT, curs d'accés a cicles superiors i proves d'accés a grau mig i superior |
|
|
Resum de grups des del curs 2004-2005 |
A continuació es relacionen tots els grups i cicles que s'han impartit des del curs 2004-2005 fins a l'actualitat, clicant en cada grup trobareu informació del contingut curricular del cicle, de la família professional i dels professors.
A sota de la taula trobareu la codificació dels cicles. |
|
AF |
AG |
CM |
EO |
EE |
IC |
IM |
QU |
SA |
SC |
TM |
FOL |
BAT |
Curs 04-05 |
- - - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 05-06 |
- - - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 06-07 |
- - - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 07-08 |
- - - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 08-09 |
- - - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 09-10 |
- - - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 10-11 |
- - - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 11-12 |
- - - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 12-13 |
- - - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 13-14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 14-15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Curs 15-16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Llegenda |
Families professionals |
|
AF: Activitat físiques
AG: Administració i gestió
CM: Comerç i màrqueting
EO: Edificis i obres
EE: Electricitat i electrònica
IC: Informàtica i comunicacions
IM: Instal·lació i manteniment
QU: Química
SA: Sanitat
SC: Serveis a la comunitat
TM: Transport i manteniment de vehicles
FOL: Formació i orientació laboral
BAT: Batxillerat |
Cicles formatius |
|
0151: CFGS Animació d'activitats físiques i esportives (títol LOGSE)
0201: CFGM Gestió administrativa (títol LOGSE)
0252: CFGS Administració i finances (títol LOGSE)
0501: CFGM Electromecànica de vehicles (títol LOGSE)
0551: CFGS Automoció (títol LOGSE)
0601: CFGM Comerç (títol LOGSE)
0653: CFGS Comerç internacional (títol LOGSE)
0751: CFGS Desenvolupament i aplicació de projectes de construcció (títol LOGSE)
0801: CFGM Equips i instal·lacions electrotècniques (títol LOGSE)
0802: CFGM Equips electrònics de consum (títol LOGSE)
0852: CFGM Desenvolupament de productes electrònics (títol LOGSE)
1502: CFGM Operacions de procés de pasta i paper (títol LOGSE)
1552: CFGS Indústris de procés de pasta i paper (títol LOGSE)
1554: CFGS Anàlisi i control (títol LOGSE)
1601: CFGM Cures auxiliars d'infermeria (títol LOGSE)
1602: CFGM Farmàcia (títol LOGSE)
1651: CFGS Dietètica (títol LOGSE)
1701: CFGM Atenció sociosanitària (títol LOGSE)
1752: CFGS Educació infantil (títol LOGSE)
1753: CFGS Integració social (títol LOGSE)
1901: CFGM Instal·lacions i manteniment electromecànic (títol LOGSE)
1953: CFGS Manteniment d'equips industrials (títol LOGSE)
1954: CFGS Prevenció de riscos professionals (títol LOGSE)
2201: CFGM Explotació de sistemes informàtics (títol LOGSE)
2251: CFGS Administració de sistemes informàtics (títol LOGSE)
2252: CFGS Desenvolupaments d'Apliacions informàtiques (títol LOGSE)
AG10: CFGM Gestió administrativa (títol LOE)
AGB0: CFGS Administració i finances (títol LOE)
CM10: CFGM d'Activitats comercials (títol LOE)
CMB0: CFGS Comerç internacional (títol LOE)
EE10: CFGM Instal·lacions elèctriques i automàtiques (títol LOE)
EE30: CFGM Instal·lacions de telecomunicacions (títol LOE)
EEC0: CFGS Manteniment electrònic (títol LOE)
EOB0: CFGS Projectes d'edificació (títol LOE)
IC10: CFGM Sistemes microinformàtics i xarxes (títol LOE)
ICA0: CFGS Administració de sistemes informàtics en la xarxa (títol LOE)
ICB0: CFGS Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma (títol LOE)
ICC0: CFGS Desenvolupament d'aplicacions web (títol LOE)
IM10: CFGS Manteniment electromecànic (títol LOE)
IMC0: CFGS Mecatrònica industrial (títol LOE)
QUD0: CFGS Laboratori d'anàlisi de control de qualitat (títol LOE)
SA20: CFGM Farmàcia i parafarmàcia (títol LOE)
SC10: CFGM Atenció a les persones en situació de dependència (títol LOE)
SBC0: CFGS Educació infantil (títol LOE)
SCC0: CFGS Integració social (títol LOE)
TM10: CFGM Electromecànica de vehicles automòbils (títol LOE)
TMA0: CFGS Automoció (títol LOE) |
|
|
|
|