IES SEP Milą i Fontanals
Última actualització:

 

|   |   | || ||

Benvingut a l'institut Milà i Fontanals

Des de l'equip directiu volem donar-vos la benvinguda a l'institut Milà i Fontanals d'Igualada i mostrar-vos el nostre compromís per tal que s'assoleixin les vostres expectatives personals i professionals. Per aconseguir-ho, el centre disposa d'un equip de professors especialistes, d'unes instal·lacions modernes i de la col·laboració d'un gran nombre d'empreses de diferents sectors.

El Milà i Fontanals és un centre de formació professional que s'adequa constantment a les necessitats de l'entorn social i laboral. Actualment, la nostra línia de treball pretén fomentar en l'alumnat l'esperit unnovador i emprenedor i la cultura de l'esforç i la responsabilitat.  

En aquesta trajectòria formativa que inicies trobaràs el recolzament de professors i de tutors que et guiaran en tot moment en l'itinerari formatiu més adient segons el teu perfil i les teves expectatives. El centre t'oferirà tots els recursos necessaris, però recorda que l'últim responsable de la teva formació ets tu mateix/a. Esperem compartir amb tu la il·lusió i el compromís per aconseguir que s'assoleixin amb èxit les teves metes personals i professionals.

Salutacions i....

Endavant

 
Inici pàgina

 

Projecte Educatiu de Centre

L'IES SEP Milà i Fontanals és un centre educatiu públic de la Generalitat de Catalunya on s'imparteixen batxillerat i ensenyaments professionals que:

1r.-
Vetlla per impulsar una formació que satisfaci les demandes professionals dels diferents sectors de la indústria i serveis  
2n.-
Orienta i forma als seus alumnes per facilitar l’accés al món laboral i acadèmic.  
3r.-
Es proposa completar la formació dels seus alumnes en els millors centres de treball amb l'objectiu d'assolir l'èxit en la inserció social i laboral.  
4t.
Fomenta un esperit crític en els seus alumnes capacitant-los en prendre decisions i amb voluntat d’aportar, a la societat que l’envolta, amb actitud responsable i respectuosa els coneixements adquirits.  
5è.-
Transmet els ensenyaments a partir dels valors bàsics d’una societat democràtica i plural, potenciant la participació de la comunitat  
6è.-
Vol que l’alumnat es senti satisfet dels seus aprenentatges i es predisposi a adquirir-ne de nous des de la formació continuada  
7è.-
Estimula el treball en equip de tots els professors del centre, fomentant la participació activa de tota la comunitat escolar per tal de copsar mancances dels diferents col·lectius i vetllar per superar-los entre tots.  
8è.-
Té com a voluntat incorporar les noves tecnologies a la formació i gestió del centre.  
9è.-
Treballa per consolidar-se com a centre de referència a l’Anoia i les comarques que l’envolten  
Inici pągina
Presentació PowerPoint
 Des d'aqui et pots descarregar-te una petita aplicació (900 KBytes), que en unes poques diapositives presenta una imatge del centre, famílies professionals, estudis, convalidacions, reconeixements, etc.
 
Inici pàgina

 

Instal·lacions
 

L'Institut Milà i Fontanals està situat a l'avinguda Emili Vallès 4 d'Igualada, en la zona escolar de l'oest de la ciutat, l'edifici de tres plantes té una extensió d'unes 2 Ha de superfície aproximadament i entre altres equipament disposa de: accés per a persones amb disminució física, dos ascensors, zona verda, pistes esportives, servei de reprografia per a alumnes i professors, sala d'estudi, etc.

 Pel que fa a aules, i espais d'ús general l'Institut disposa de:
 

7 aules d'us general petites (24 alumnes)
18 aules d'us general grans (35 alumnes)
1 aula d'audiovisuals
2 aules d'informàtica d'us general
1 aula d'idiomes
1 Gimnàs/sala d'actes
3 aules de sanitat

 
Tallers específics per a les famílies professionals de:
 

Administració i gestió
Comerç i màrqueting
Edificació i obra civil
Electricitat i electrònica
Informàtica i comunicacions
Instal·lació i manteniment
Química
Sanitat
Serveis socioculturals i a la comunitat
Transport i manteniment de vehicles

 
 
Inici pągina

 

Alumnes, grups i professors dels darrers cursos
Curs
Professors
Alumnes
FP1
FP2
ESO
PQPI
PPAS
BTX
CFM
CFS
Grups
1995-1996
89
1106
2
21
9
--
--
--
2
1
35
1996-1997
80
906
--
15
9
--
--
2
4
2
32
1997-1998
89
801
--
7
9
--
--
3
11
6
36
1998-1999
78
778
--
5
3
--
--
2
10
12
32
1999-2000
77
645
--
--
1
--
--
2
11
15
29
2000-2001
71
783
--
--
--
--
--
3
13
16
32
2001-2002
72
888
--
--
--
--
--
3
14
19
36
2002-2003
77
980
--
--
--
--
--
3
14
18
35
2003-2004
86
1012
--
--
--
--
--
4
15
20
39
2004-2005
97
1109
--
--
--
--
--
4
18
24
46
2005-2006
109
1133
--
--
--
--
--
4
18
25
47
2006-2007
108
1176
--
--
--
--
1
4
18
25
48
2007-2008
121
1218
--
--
--
--
1
4
19
26
50
2008-2009
122
1325
--
--
--
--
1
4
21
27
53
2009-2010
121
1352
--
--
--
--
1
4
22
27
54
2010-2011
111
1400
--
--
--
1
1
3
24
26
55
2011-2012
105
1349
--
--
--
2
1
4
24
25
56
2012-2013
105
1400
--
--
--
2
1(CAS)
4
24
25
56
2013-2014
103
1425
--
--
--
2
1(CAS)
4
24
26
55
2014-2015
106
1415
--
--
--
2
1(CAS)
2
24
27
56
2015-2016
109
1448
--
--
--
2
1(CAS)
2
24
25
54
                       
                       
 
Inici pągina

 

Història

L'Institut Milà i Fontanals va començar a funcionar el curs 1975-76 com una secció estatal depenent de l'Institut politècnic de Terrassa. Inicialment va començar les seves activitats en uns locals provisionals cedits per l'Ajuntament d'Igualada al carrer Milà i Fontanals, en annexos a l'escorxador municipal.

Com en la majoria d'escoles de nova creació, la dotació de recursos de que es disposava tant humans com materials en els primers cursos, era molt minsa accentuant la situació de precarietat, aquests aspectes i d'altres més normals derivats de l'inici de les activitats dificultaven enormement el funcionament del centre.

Durant el primer curs de funcionament hi va haver moltes irregularitats, en part, per la manca de material, mobiliari i instal·lacions, les queixes d'alumnes, pares i professors varen provocar al final del primer curs un canvi en la persona del director. El segon any va entrar en l'escola un nou equip de professors que va adoptar la direcció col·legiada, es va organitzar un fons comú salarial entre tots els professors del centre i l'òrgan de gestió era, la reunió setmanal de tots els professors.

Aquesta línia de direcció s'intentà de prolongar els anys següents; però el fort increment de professorat, els diferents graus d'experiència i la diversitat d'objectius personals, desmentien la teòrica igualtat en la responsabilitat i la participació.

En el curs 1979-80 es va estructurar un sistema de comissions pels diferents aspectes de la gestió, coordinades per una comissió permanent. L'adscripció a una comissió era obligatòria i els delegats a la comissió permanent eren rotatius. A mig curs calgué acceptar la realitat dels diferents nivells de reesponsabilitat en la pràctica, i també, la diversitat de parers que els fets i les actituds anaven assignant a cadascú. La permanent, oberta a tothom, va exercir en les seves reunions la direcció del centre, amb una participació aproximada d'un terç del professorat.

En el curs 1980-81 la gestió de l'escola es realitzava per mitjà d'una comissió permanent formada per nou persones: Director, Cap d'estudis de matí i de tarda, Secretari, Caps de departament (lletres, ciències i tecnologia), Responsable de relacions amb l'Associació de pares i Responsable d'activitats extraescolars. Tots els càrrecs van ser escollits democraticament, tret dels dos darrers que ho eren en funció del seu càrrec. Aquesta sessió permanent es reunia en sessió setmanal oberta o tancada alternativament.

En la taula següent s'ofereix un breu historial de l'escola amb aquells cursos dels quals s'ha trobat in formació:

CURS 1975-1976

Categoria Secció estatal de FP depenent de l'Institut Politècnic de Terrassa
nº d'alumnes 60
Especialitats Electrònica FP1
nº de professors 3
Locals Cedits per l'Ajuntament d'Igualada en annexos a l'escorxador municipal
Dotacions de material Mobiliari i res de tallers
PAS Cap administratiu, 1 subaltern, 1 personal de neteja subvencionats per l'Ajuntament
Experiències pedagògiques realitzades Cap, a finals de curs, alumnes, pares i professors, no tots, volen canviar la direcció i aconseguir l'entrada d'un equip de professors
Associació de pares No estava creada

CURS 1976-1977

Categoria Secció estatal de FP depenent de l'Institut Politècnic de Terrassa
nº d'alumnes 119
Especialitats Electrònica FP1 i tèxtil FP1
nº de professors 7 (4 professors i 3 mestres de taller)
Locals Cedits per l'Ajuntament d'Igualada
Dotacions de material Mòdul d'electrònica i res de tèxtil
PAS Cap administratiu, 1 subaltern, 1 personal de neteja subvencionats per l'Ajuntament
Experiències pedagògiques realitzades Fons comú amb tot el personal de l'escola, tant docent com no docent. Decisions assamblearies setmanals
Associació de pares Es va crear. Va tenir incidències en molts aspectes de l'escola, tant respecte de l'Ajuntament com del Ministerio de Educación i Ciencia.

CURS 1977-1978

Categoria Secció estatal de FP depenent de Cornellà
nº d'alumnes 224
Especialitats Electrònica FP1 Automoció FP1 i Secretariat FP1
nº de professors 12 (7 professors i 5 mestres de taller)
Locals Cedits per l'Ajuntament d'Igualada, es fa l'ampliació de 1 taller, 1 aula i 2 despatxos per l'administració.
Dotacions de material Mòdul d'automoció i secretariat
PAS Cap administratiu, 1 subaltern, 1 personal de neteja subvencionats per l'Ajuntament
Experiències pedagògiques realitzades Sistema d'activitats extraescolar, dues hores setmnanals, es crea una revista escolar.
Associació de pares Es legalitza. Fa gestions a Barcelona i a Madrid per obtenir ser centre independent, així com a noves especialitats.

CURS 1978-1979

Categoria Centre estatal de FP
nº d'alumnes

458

Especialitats Electrònica FP1 i FP2, Automoció FP1 i Secretariat FP1
nº de professors 23 (14 professors i 9 mestres de taller)
Locals Ampliació de 4 aules cedides per l'Ajuntament (antigues casernes de la Guardia Civil)
Dotacions de material Laboratori, aula de lletres i mobiliari
PAS 1 administratiu, 1 subaltern, subvencionats pel MEC, 1 personal de neteja subvencionats per l'Ajuntament
Experiències pedagògiques realitzades Curs preparatori per alumnes problemàtics. Fons comú.
Associació de pares La participació va ser poca i només quan se li va demanar.

CURS 1979-1980

Categoria Centre estatal de FP
nº d'alumnes

515

Especialitats Electrònica FP1 i FP2, Automoció FP1 i FP2, Secretariat FP1 i FP2, Sanitària FP1 i Delineació FP1
nº de professors 32 (3 professors numeraris)
Locals Ampliació de 6 aules cedides per l'Ajuntament .
Dotacions de material Mòdul delineació i mobiliari
PAS 1 administratiu, 1 subaltern, subvencionats pel MEC, 1 personal de neteja subvencionats per l'Ajuntament
Experiències pedagògiques realitzades Treball teòric i pràctic realitzat per 1r de FP1 sobre l'estudi complert de la comarca, amb la coordinació de les àrees de Ciències, Lletres i Tecnologia.
Associació de pares Renovació de la junta. La participació va ser poca i només quan se li va demanar.

CURS 1980-1981

Categoria Institut de FP 1r i 2n grau Milà i Fontanals
nº d'alumnes

707

Especialitats Electrònica FP1 i FP2, Automoció FP1 i FP2, Secretariat FP1 i FP2, Sanitària FP1 i Delineació FP1
nº de professors 38
Locals 2 barracons, ampliació realitzada per l'Ajuntament .
Dotacions de material No s'ha rebut res de material
PAS 2 administratius, 2 subalterns, subvencionats pel MEC, 1 personal de neteja subvencionats per l'Ajuntament. A l'actual curs el MEC subvenciona una empresa privada per fer la neteja de l'edifici un cop a la setmana.
Experiències pedagògiques realitzades Continuació del curs anterior
Associació de pares Crea una biblioteca escolar i classses de Català pels pares.

CURS 1982-1983

Categoria Institut de formació professional Milà i Fontanals
nº d'alumnes  
Especialitats
Electrònica FP1 i FP2
Automoció FP1 i FP2
Secretariat FP1 i FP2
Sanitària FP1 i FP2
Delineació Fp1 i FP2
 
nº de professors 53
Locals Inaguració del nou edifici situat en l'avinguda Emili Vallés amb capacitat per a 840 alumnes

1994

Implantació avançada de la reforma LOGSE. És comencen a fer uns cicles formatius de la nova FP i també el segon nivell d'ESO. El curs 1994-95 el centre arriba a un màxim de 1250 alumnes.

1996

Implantació definitiva de la LOGSE. Fins a l'any 2000 es faran promocions terminals de l'antic ensenyament, i desapareix del centre la ESO. S'obre un IES a Montbui, que absorbeix, conjuntament amb els de Vilanova del Camí, gran part de l'alumnat que antigament havia vingut al nostre centre.

1996-2004

Es produeixen una sèrie de fets que determinaran fortament el perfil educatiu i professionalitzador del centre: Totes les famílies professionals de l'IES Joan Mercader venen al centre (Química, informàtica i Manteniment), desapareix l'ESO (tot l'ensenyament ofertat és postobligatòri), el centre adquireix categoria d'IES SEP (a Catalunya només n'hi ha tretze), es fan nombroses obres d'adaptació d'espais (multiplicació de tallers, espais, etc.) i al mateix temps creix d'una forma molt notable la diversitat i qualitat de l'oferta educativa.

2006

Certificació ISO en qualitat

Actualitat

El centre ha patit una transformació arquitectònica enorme, fruit d'unes obres d'ampliació per adaptar-se a la nova realitat. Actualment compta amb més de 1400 alumnes en torns de matí i tarda.

Dintre l'enorme ventall formatiu del centre trobem batxillerats, 25 cicles formatius (grau mitjà i superior), cursos ocupacionals, programa Qualifica't, Acredita't, POT, curs d'accés a cicles superiors i proves d'accés a grau mig i superior

Resum de grups des del curs 2004-2005
A continuació es relacionen tots els grups i cicles que s'han impartit des del curs 2004-2005 fins a l'actualitat, clicant en cada grup trobareu informació del contingut curricular del cicle, de la família professional i dels professors.
A sota de la taula trobareu la codificació dels cicles.
AF
AG
CM
EO
EE
IC
IM
QU
SA
SC
TM
FOL
BAT
Curs 04-05

- - -

Curs 05-06
- - -
Curs 06-07
- - -
Curs 07-08
- - -
Curs 08-09
- - -
Curs 09-10
- - -
Curs 10-11
- - -
Curs 11-12
- - -
Curs 12-13
- - -
Curs 13-14
Curs 14-15
Curs 15-16
 
 
 

 

Llegenda
Families professionals
  AF: Activitat físiques
AG: Administració i gestió
CM: Comerç i màrqueting
EO: Edificis i obres
EE: Electricitat i electrònica
IC: Informàtica i comunicacions
IM: Instal·lació i manteniment
QU: Química
SA: Sanitat
SC: Serveis a la comunitat
TM: Transport i manteniment de vehicles
FOL: Formació i orientació laboral
BAT: Batxillerat
Cicles formatius
  0151: CFGS Animació d'activitats físiques i esportives (títol LOGSE)
0201: CFGM Gestió administrativa (títol LOGSE)
0252: CFGS Administració i finances (títol LOGSE)
0501: CFGM Electromecànica de vehicles (títol LOGSE)
0551: CFGS Automoció (títol LOGSE)
0601: CFGM Comerç (títol LOGSE)
0653: CFGS Comerç internacional (títol LOGSE)
0751: CFGS Desenvolupament i aplicació de projectes de construcció (títol LOGSE)
0801: CFGM Equips i instal·lacions electrotècniques (títol LOGSE)
0802: CFGM Equips electrònics de consum (títol LOGSE)
0852: CFGM Desenvolupament de productes electrònics (títol LOGSE)
1502: CFGM Operacions de procés de pasta i paper (títol LOGSE)
1552: CFGS Indústris de procés de pasta i paper (títol LOGSE)
1554: CFGS Anàlisi i control (títol LOGSE)
1601: CFGM Cures auxiliars d'infermeria (títol LOGSE)
1602: CFGM Farmàcia (títol LOGSE)
1651: CFGS Dietètica (títol LOGSE)
1701: CFGM Atenció sociosanitària (títol LOGSE)
1752: CFGS Educació infantil (títol LOGSE)
1753: CFGS Integració social (títol LOGSE)
1901: CFGM Instal·lacions i manteniment electromecànic (títol LOGSE)
1953: CFGS Manteniment d'equips industrials (títol LOGSE)
1954: CFGS Prevenció de riscos professionals (títol LOGSE)
2201: CFGM Explotació de sistemes informàtics (títol LOGSE)
2251: CFGS Administració de sistemes informàtics (títol LOGSE)
2252: CFGS Desenvolupaments d'Apliacions informàtiques (títol LOGSE)
AG10: CFGM Gestió administrativa (títol LOE)
AGB0: CFGS Administració i finances (títol LOE)
CM10: CFGM d'Activitats comercials (títol LOE)
CMB0: CFGS Comerç internacional (títol LOE)
EE10: CFGM Instal·lacions elèctriques i automàtiques (títol LOE)
EE30: CFGM Instal·lacions de telecomunicacions (títol LOE)
EEC0: CFGS Manteniment electrònic (títol LOE)
EOB0: CFGS Projectes d'edificació (títol LOE)
IC10: CFGM Sistemes microinformàtics i xarxes (títol LOE)
ICA0: CFGS Administració de sistemes informàtics en la xarxa (títol LOE)
ICB0: CFGS Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma (títol LOE)
ICC0: CFGS Desenvolupament d'aplicacions web (títol LOE)
IM10: CFGS Manteniment electromecànic (títol LOE)
IMC0: CFGS Mecatrònica industrial (títol LOE)
QUD0: CFGS Laboratori d'anàlisi de control de qualitat (títol LOE)
SA20: CFGM Farmàcia i parafarmàcia (títol LOE)
SC10: CFGM Atenció a les persones en situació de dependència (títol LOE)
SBC0: CFGS Educació infantil (títol LOE)
SCC0: CFGS Integració social (títol LOE)
TM10: CFGM Electromecànica de vehicles automòbils (títol LOE)
TMA0: CFGS Automoció (títol LOE)

 

 
Inici pàgina