|
Cicle formatiu de grau mitjà: |
|
Atenció sociosanitària  |
Tenir cura en la vida diària de persones i col·lectius amb especials necessitats de salut física, psíquica i social: persones grans, discapacitades, malaltes cròniques i convalescents, aplicant les estratègies i procediments més adequats per mantenir-ne i millorar-ne l'autonomia personal, les relacions amb l'entorn i la inserció ocupacional.
|
Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
Formació en el centre educatiu: 1.580 hores, que inclouen els crèdits i les 260 hores de lliure disposició del centre.
Formació en el centre de treball: 420 hores.
|
Competències professionals |
-
Organitzar, preparar i controlar les intervencions d'atenció a les persones i el seu entorn.
-
Desenvolupar intervencions d'atenció física dirigides a persones amb necessitats específiques.
-
Desenvolupar les intervencions d'atenció psicosocial a persones amb necessitats específiques.
-
Desenvolupar les activitats relacionades amb la gestió i funcionament de la unitat de convivència.
-
Realitzar l'administració, gestió i comercialització en una petita empresa o taller.
|
Descripció del contingut curricular |
|
Crèdits |
Durada |
C1 |
Planificació i control de les intervencions |
90 hores |
C2 |
Atenció sanitària |
210 hores |
C3 |
Higiene |
120 hores |
C4 |
Atenció i recolzament psicosocial |
120 hores |
C5 |
La intervenció educativa |
120 hores |
C6 |
Oci i temps de lleure de col·lectius específics |
90 hores |
C7 |
Recolzament domiciliari |
120 hores |
C8 |
Alimentació i nutrició familiar |
60 hores |
C9 |
Administració, gestió i comercialització en la petita empresa |
60 hores |
C10 |
Necessitats físiques i psicosocials de col·lectius específics |
150 hores |
C11 |
Comunicació alternativa |
60 hores |
C12 |
Relacions en l'equip de treball |
60 hores |
C13 |
Formació i orientació laboral |
60 hores |
C14 |
Formació en centres de treball |
420 hores |
C15 |
Síntesi |
60 hores |
|
|
|
|
|
|
|
Cicle
formatiu de grau superior: |
|
Educació infantil  |
Intervenir educativament i avaluar programes d'atenció a la infància, aplicant els mètodes d'ensenyament-aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament autònom dels infants de zero a sis anys, i organitzar els recursos adequats.
|
Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
Formació en el centre educatiu: 1.600 hores, que inclouen els crèdits i les 160 hores de lliure disposició del centre.
Formació en centres de treball: 400 hores.
|
Competències professionals |
-
Programar i avaluar els processos educatius i d'atenció a la infància.
-
Preparar, desenvolupar i avaluar les activitats destinades al desenvolupament d'hàbits d'autonomia i a l'atenció de les necessitats bàsiques.
-
Preparar, desenvolupar i avaluar projectes educatius formals i no formals.
|
Descripció del contingut curricular |
|
Crèdits |
Durada |
C1 |
Programes d'atenció assistencial en infants. |
120 h |
C2 |
L'educació infantil: característiques, planificació i organització. |
180 h |
C3 |
Autonomia personal i de salut. |
180 h |
C4 |
Metodologia del joc. |
120 h |
C5 |
Expressió i comunicació. |
180 h |
C6 |
Desenvolupament cognitiu i motriu. |
150 h |
C7 |
Desenvolupament socioafectiu en intervenció amb les famílies. |
120 h |
C8 |
Animació i dinàmica de grups. |
120 h |
C9 |
Bases antropològiques i psicosociològiques. |
120 h |
C10 |
Formació i orientació laboral |
60 h |
C11 |
Formació en centres de treball |
420 h |
C12 |
Síntesi |
90 h |
|
|
|
|
|
|
|
Cicle formatiu de grau superior: |
|
Integració
social  |
Capacita
per programar, organitzar, desenvolupar i avaluar les activitats
d'integració social, valorar la informació obtinguda en cada
cas i determinar i aplicar les estratègies i les tècniques
més adequades per al desenvolupament de la seva autonomia
personal i inserció ocupacional.
|
Durada: 1.700 hores (2 cursos acadèmics)
Formació en el centre educatiu: 1.280 hores, que inclouen
els crèdits i les 130 hores de lliure disposició del centre.
Formació en centres de treball: 420
hores.
|
Competències
professionals |
- Programació,
organització i avaluació de les intervencions d'integració social.
- Organització i supervisió de les activitats d'atenció a unitats
de convivència.
- Ensinistrament de l'assistit en l'adquisició d'habilitats
d'autonomia personal i social.
- Supervisió de les activitats d'inserció ocupacional.
|
Descripció
del contingut curricular |
|
Crèdits |
Durada |
C1 |
Context i metodologia de la intervenció social |
210 h |
C2 |
Atenció a les unitats de convivència |
150 h |
C3 |
Habilitats d'autonomia personal i social |
190 h |
C4 |
Inserció ocupacional |
150 h |
C5 |
Pautes bàsiques i sistemes alternatius de comunicació
|
210 h |
C6 |
Bases antropològiques i psicosociològiques
|
120 h |
C7 |
Formació i orientació laboral |
60 h |
C8 |
Formació en centres de treball |
420 h |
C9 |
Síntesi |
60 h |
|
|
|
|
|
|
|
Accés
a la universitat |
Punxeu aqui
per veure quins estudis universitaris es poden cursar des d'aquest
cicle superior. |
|
|