IES SEP Milą i Fontanals Curs 2015-2016
Última actualització:

 

Família de Serveis socioculturals i a la comunitat
Índex de la pàgina
Cicles formatius de la família
  CFM Atenció a les persones en situació de dependència- SC10
  CFS Educació infantil- SCB0
  CFS Integració social - SCC0
Convalidacions entre cicles formatius i la universitat
Accés a la universitat
Professors i professores del departament

Històric de cursos: 2004-2005, 2005-2006, 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009, 2009-2010, 2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015

Cicles formatius
Cicle formatiu de grau mitjà:
  Atenció a les persones en situació de dependència(LOE)

Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
Formació en el centre de treball: 383 hores.


Competències professionals
Atendre les persones en situació de dependència, en l’àmbit domiciliari i institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries, psicosocials i de suport a la gestió domèstica, aplicant mesures i normes de prevenció i seguretat i derivant a altres serveis quan sigui necessari.
Descripció del contingut curricular

Mòduls Professionals

Hores màx-mín

HLLD

Unitats formatives

Hores mínimes

MP1. Organització de l’atenció a les persones en situació de dependència

132

0

UF1 Context de la intervenció sociosanitària

44

UF2 Organització de la intervenció sociosanitària

88

MP2. Atenció Sanitària *

198-165

 

33

 

UF1 Mobilització de persones en situació de dependència

45

UF2 Activitats d’assistència sanitària

66

UF3 Suport en la ingesta

30

UF4 Aplicació de tractaments per a persones en situació de dependència

24

MP3. Atenció higiènica*

66

0

UF1 Higiene personal

33

UF2 Higiene de l’entorn

33

MP4. Atenció i suport psicosocial*

 

 

 

231-198

33

UF1 Suport en el desenvolupament dels hàbits d’autonomia personal i social

66

UF2 Suport en l’estimulació cognitiva de les persones

39

UF3 Suport en l’animació grupal

33

UF4 Suport en el desenvolupament de les relacions socials

60

MP5. Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència.

 

165-132

33

UF1 Autonomia personal

28

UF2 Persones grans

26

UF3 Persones amb malaltia mental

26

UF4 Persones amb discapacitat intel·lectual

26

UF 5 Persones amb discapacitat física

26

MP6. Teleassistència

66

0

UF1 Teleassistència

66

MP7. Suport domiciliari*

198-165

33

 

 

UF1 Organització del treball domiciliari

30

UF2 Gestió i administració de la llar

40

UF3 Gestió i preparació de l’alimentació

60

UF4 Manteniment i neteja de la llar

35

MP8. Suport en la comunicació

66

0

UD1 Suport en la comunicació

66

 

MP9. Destreses socials*

 

 

99

 

0

UF 1 Habilitats socials del professional

50

UF2 Treball en equip

49

MP10. Primers auxilis

66

0

UF1 Recursos i trasllat d’accidentat

22

UF2 Suport vital bàsic (SVB) i ús dels desfibril·ladors

22

UF3 Atenció sanitària d’urgència

22

MP11. FOL

 

99

 

0

 

UF 1 Incorporació al treball

66

 

 

 

 

UF 2 Prevenció de riscos laborals

33

MP12. EIE

66

0

UF1 Empresa i iniciativa emprenedora

66

MP13. Anglès tècnic

99

o

UF1 Anglès tècnic

99

MP14. Síntesi

66

0

UF1 Síntesi

66

MP15. FCT

383

0

UF1 FCT

383

Total

2000

0

 

 

Cicle formatiu de grau superior:
  Educació infantil (LOE)

Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
Formació en centres de treball: 400 hores.

Competències professionals
  Dissenyar, implementar i avaluar projectes i programes educatius d’atenció a la infància en el primer cicle d’educació infantil en l’àmbit formal, d’acord amb la proposta pedagògica elaborada per un Mestre amb l’especialització en educació infantil o títol de grau equivalent, i a tota l’etapa en l’àmbit no formal, generant entorns segurs i en col·laboració amb altres professionals i amb les famílies.
Descripció del contingut curricular
Mòduls Professionals

Hores (màx-mín)

HLLD

Unitats formatives

Hores mínimes

01 Intervenció amb famílies i atenció en menors en risc social

132-120

12

UF1 Intervenció socioeducativa en menors

60

UF2 Intervenció socioeducativa amb families

60

 

02 Didàctica de l’educació infantil

231-210

21

UF1Contextualització de la intervenció educativa en infants de 0 a 6 anys.

60

 

UF2 Planificació dels espais, els temps i els recursos en educació infantil.

30

 

UF3 Disseny de projectes i activitats educatives en l’àmbit formal.

80

UF4 Disseny de projectes i activitats educatives en l’àmbit no formal.

40

03 Autonomia personal i salut infantil

132-120

12

UF1 Atenció i cura de l’alimentació dels infants.

24

UF2Atenció i cura de l’activitat i el descans dels infants

16

UF3: Atenció i cura de l’higiene dels infants

20

UF4 Programació dels hàbits d’autonomia personal

40

UF5 Intervenció en situacions de salut d’especial dificultat

20

04 El joc infantil i la seva metodologia *

198-180

18

UF1 El joc i les joguines

40

UF2 Dissenyde projectes d’intervenció d’oci i lleure educatiu

70

UF3 Implementació d’activitats d’oci i lleure

70

05 Expressió i comunicació*

198-180

18

UF1 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió verbal

40

UF2 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió rítmico-musical

30

UF3 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió lògic- matemàtic

25

UF4 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió gestual

25

UF5 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió a través de les TAC

20

UF6 Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i l’expressió plàstica

40

06 Desenvolupament cognitiu i motriu*

165-150

15

UF1 Intervenció en el desenvolupament sensoperceptiu

20

UF2 Intervenció en el desenvolupament motriu

20

UF3 Intervenció en el desenvolupament cognitiu

30

UF4 Intervenció primerenca

25

UF 5 Pràctica psicomotriu

55

07 Desenvolupament sòcioafectiu

99-90

9

UF1 Intervenció en el desenvolupament afectivo-sexual

40

UF2 Intervenció en el desenvolupament social.

50

08 Habilitats socials*

132-120

12

UF1 Habilitats comunicació en infants, famílies i professionals

60

 

UF2 Dinamització de grups

60

09 Primers auxilis

66

0

UF1 Recursos i trasllat d’accidentat

22

UF2 Suport vital bàsic (SVB) i DEA

22

UF3 Atenció sanitària d’urgència

22

10 FOL

99

0

UF1 Incorporació al treball

66

UF2 Prevenció de riscos laborals

33

11 EIE

66

0

UF1 Empresa i iniciativa emprenedora

66

12 Projecte d’atenció a la infantesa *

82

0

 

 

13 FCT

400

0

 

 

Total

2000

117

 

 

   
Inici pàgina
     
Accés a la universitat
Punxeu aqui per veure quins estudis universitaris es poden cursar des d'aquest cicle superior.
 
Cicle formatiu de grau superior:
  Integració social (LOE)


Durada: 2000 hores (2 cursos acadèmics)
Formació en centres de treball: 383 hores.

Competčncies professionals
Programar, organitzar, implementar i avaluar les intervencions d’integraciósocial aplicant estratègies i tècniques específiques, promovent la igualtat d’oportunitats, actuant en tot moment amb una actitud de respecte cap a les persones destinatàries i garantint la creació d’entorns segurs tant per a les persones destinatàries com per al professional.
Descripció del contingut curricular

Mòduls Professionals

Hores màx-mín

HLLD

Unitats formatives

Hores mínimes

01 Context de la intervenció social

132

0

UF1 Marc de la intervenció social

 

42

UF2 Necessitats de les persones en situació de discapacitat, de malaltia mental, drogodependència o altres addiccions.

30

UF3 Necessitats de les persones en situació de risc social d’infants i adolescents, violència masclista i violència familiar

30

UF4 Necessitats de les persones en situació d’exclusió social, de discriminació per raó de sexe, lloc de procedència, ètnia o cultura.

30

02 Metodologia de la intervenció social

132

0

UF1 Diagnòstic i anàlisi de la realitat

33

UF2 Disseny de projectes d’intervenció social

66

UF3 Difusió de projectes d’intervenció social

33

03 Promoció de l’autonomia personal*

 

 

 

 

 

198

33

UF1 Entrenament d’habilitats d’autonomia personal i social

33

UF2 Intervenció en les activitats de la vida diària

33

UF3 Intervenció en l’adquisició de les competències bàsiques de mobilitat i orientació.

33

UF4 Entrenament per l’adquisició de les habilitats socials

33

UF5 Estimulació, manteniment i rehabilitació de les capacitats cognitives.

33

04 Inserció sociolaboral*

 

 

198

33

UF1 Context de la inserció laboral

45

UF2 Entrenament en habilitats sociolaborals

75

UF3 Treball en suport

45

05 Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació

132

21

UF1 Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació

111

06 Atenció a unitats de convivència*

165

33

UF1 Intervenció en famílies

36

UF2 Projectes d’intervenció en unitats de convivència

36

UF3 Gestió de la unitat de convivència

30

UF4 Intervenció en situacions de relacions abusives i de violència

30

07 Suport a la intervenció educativa

99

0

UF1 Suport a la intervenció educativa

99

08 Mediació comunitària*

132-99

33

UF1 El servei de mediació

22

UF2 Processos de mediació

77

09 Habilitats socials*

132-120

12

UF1 Habilitats comunicació

60

 

UF2 Dinamització de grups

60

10 Primers auxilis

66

0

UF1 Recursos i trasllat d’accidentat

22

UF2 Suport vital bàsic (SVB) i DEA

22

UF3 Atenció sanitària d’urgència

22

11 Formació i orientació laboral

99

0

UF1 Incorporació al treball

66

 

 

 

UF2 Prevenció de riscos laborals

33

12 Empresa i iniciativa emprenedora

66

0

UF1 Empresa i iniciativa emprenedora

66

13 Projecte d’integració social

66

0

UF1 Projecte d’integració social

66

14 Formació en centres de treball

383

0

 

 

Total

2000

165

 

 

Accés a la universitat
Punxeu aqui per veure quins estudis universitaris es poden cursar des d'aquest cicle superior.
Inici pągina

 

Correspondència entre cicles formatius i la universitat

El Departament d'Educació i les universitats catalanes han signat un conveni de col·laboració, l'objecte del qual és el reconeixement de crèdits entre cicles formatius de grau superior de la formació professional específica i els estudis universitaris.

En virtut d'un acord de la Comissió d'accés i afers estudiantils del Consell Interuniversitari de Catalunya, les universitats catalanes individualment poden reconèixer d'ofici, com a superats, tots els crèdits de lliure elecció (o una part) d'una titulació de primer i/o de primer i segon cicle a qualsevol estudiant que hagi superat un cicle formatiu de grau superior.

Aquest reconeixement es farà en virtut de la normativa acadèmica aprovada per cada universitat en relació amb el reconeixement de crèdits de lliure elecció.

Inici pągina
Professors
 

Cases menta, Gemma (Cap del departament)
Costa Zubiri, Anna
Fernandez Ferrer, Margarita
Gomez Parra, Maria
Hernández Grueso, Dolors
Moreno Mateos, Encarna
Plassa Carrera, Sílvia
Ruiz Safra, Judit
Tormo Pertejo, Constantino
Torres Casas, Meritxell
Valiente Ballesteros, Pilar

 
   
Inici pągina